Tuesday, October 5, 2010

Boleh saya tanya sesuatu?

Inilah akibatnya makan burger dgn kerek. Perutku terasa senak, mungkin kerana terlalu kenyang atau x cukup hadam lantas tercekik. Aku keluar dari office. Ingin menghirup udara yang segar. Bagai kekurangan oksigen. 

Aku ternampak seseorang di sana. Melihat pekerjanya membersihkan longkang di belakang pejabatku. Aku harus memanfaatkan detik itu. Nak pergi atau x? Perlukah aku bertanya? Aku menapak selangkah demi selangkah dan mendekatinya... 

Aku: Encik, saya ada hajat ini. Nak tanya sikit, boleh x?

Encik JA: Tanyalah.

Sunyi seketika.

Menjawap cam xda perasaan je dia ni. Hish... Tak kuasa aku. Tapi...

Ah... yang penting aku dapat jawapan yang aku nak.

Aku: Encik, kalau saya ada degree, lepas graduate, boleh tak saya mohon jadi Pengurus? 

Dengan muka konfiden... Hahaha... Aku dapat mengesan sesuatu pada mukaku... kembang... Malunya...

Suasana senyap... Hanya hela nafas yang dapat didengari antara 2 insan... Sambil memerhati raut wajahku tanpa lepas. Terpana... 

Apa yang akan jadi selepas itu...

Ikuti sambungannya di "SIT, Siapa dia?"

No comments:

Post a Comment