Thursday, October 7, 2010

Oh, Cik Penolong Pengurus

Jiwaku bagai memberontak...

Oh, Cik Penolong Pengurus... Sungguh cantik matamu. Bagai menusuk pangkal hatiku. Menyusup lembut ke jiwaku. Indah...

Milik siapakah gadis ini?

Tahukah kau, bahawa aku merasakan sesuatu dalam diriku. Bermula penghijrahanku untuk projek terakhir yang melibatkan syarikatku, aku telah berniat dan berharap mungkinkah di sini cintaku bermukim.

Hatiku berbisik

Memohon pada-Mu, Ya Allah, Aku mengharap dan berserah pada-Mu, andai di sini takdir jodohku, dekatlah jiwanya dengan jiwaku. Seperti mana Kau ciptakan Adam dan Hawa. Amin Ya Rabbal Alamin...

Ya Allah, kenapa begitu sukar untuk aku membaca apa yang difikirkan oleh gadis ini, perwatakannya, cara dia bergaul. Kenapa aku perlu memikirkannya?

 Siapakah dia sebenarnya? Aku melayan perasaan sendiri di kamar. 

Buntu... 

Kata orang, Tak Kenal Maka Tak Cinta...

Tapi inikah Cinta.

Ikuti sambungannya di, "VSAT oh VSAT".

No comments:

Post a Comment