Friday, November 26, 2010

Bahagiakah aku?

Ya Allah, terima kasih kerana memberiku secebis waktu untuk merasai kebahagiaan… Ketulusan hatinya membuatkan jiwaku berkocak…

Ku ikhlas menyulam perhubungan ini di bawah lembayung rahmatmu, Ya Allah. Dan sesungguhnya Aku harus bersyukur di atas kurniaan-Mu.

12 Mei 2010, disaksikan oleh keluarga yang amat ku sayangi… Cincin risik tersarung indah di  jari manisku… Inilah pertama kali secara rasminya dia bertemu dengan keluargaku… Majlis ringkas di Restoran Azmi Pantai Timur, Segamat.

Cincin Risik
 Makan besar di Restoran Azmi Pantai Timur


Apakah maknanya Cincin ini? Adakah aku telah menjadi miliknya?

Tercorak warna-warna indah di kanvas hidupku… Tercoret kenangan indah dalam lipatan sejarah hidupku…

Bagaimanakah perjanjian 3 bulan itu? Mengikut perjanjian yang termeterai antara aku dengannya, aku hanya akan memberi jawapan pada bulan 7 sama ada aku setuju menerimanya sebagai teman istimewa atau tidak…

Namun,

Inilah yang dinamakan perancangan yang tidak menjadi. Sebagai manusia yang begitu kerdil terhadap pencipta-NYa, Kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan segalanya…

Aku akur…

Bila ku duduk sendirian melewati batas-batas waktu, ku tersenyum sendiri… Terimbas kembali segalanya… Dan aku sesungguhnya masih tidak percaya apa yang telah berlaku antara aku dengannya…

Sangat pantas masa yang berlalu… Dan dia bijak menggunakan peluang yang ada…

Terima kasih, Encik JA… Atas segalanya…

Ya Allah Yang Maha Mengasihi dan Maha Penyayang, aku amat bahagia dalam pelukan rahmat-MU… Tidak ku menyangka aku mampu meraih sebuah kehidupan yang baru di titik permulaan…

Bagaimanakah kehidupanku seterusnya… Langkah pertama telah selesai…

No comments:

Post a Comment