Tuesday, November 30, 2010

Detik-detik terakhir kerjayaku...

30 November 2010

Aku menamatkan kerjayaku di tempat yang mengenalkan aku padanya… Sedihnya untuk meninggalkan…

Kerna di sini aku mendapat teman seperjuangan dari seluruh Malaysia dan mengajarku untuk kerja berdikari dan hidup bersama komuniti.

Jurang digital telahku rapatkan…  Komuniti lebih terbuka dan berkembang seiring dengan kemajuan teknologi. Budak yang kecil berumur 6 tahun bijak mengendalikan aplikasi elektronik… Tanpa perlu kita mengajarnya satu persatu…

Jika dibandingkan dengan aku pada masa dahulu… Sungguh jauh berbeda…

Sungguh tidak ku sangka…

Sejak 2 hari terakhir ini, aku dikunjungi tetamu cilik yang comel dan mencuit hati…

Tawanya… Perilakunya… Buat aku terhibur… Aku tidak pernah segembira ini melihat karenahnya… Teringat pula diriku di zaman kecilku...

Sungguh indah senyumannya… Tawanya sungguh ikhlas dari dalam dirinya…

Akhir detik kerjayaku,  masa aku duduk bersendirian tanpa ada tetamu yang hadir, sekali lagi aku didatangi tetamu cilikku…

Dari jauh ku lihat keletahnya… Ku tersenyum sendiri…

Banyak songeh... 

Suaranya yang lantang… gayanya yang bersahaja… Menyanyi-nyanyi riang...

Ku terpesona…

Mulalah aku hanyut dalam alam khayalan… Tetapi suaranya mengejutkanku…

Ku bertanya kepadanya;

Aku: Kenapa datang petang-petang. Dah nak tutup ini?

Jam pada waktu itu menunjukkan pukul 5.20 petang...

Cute girl: Bosan la  duduk rumah. 

‘buka Barbie games la ,katanya kepada kawan baiknya.

Sungguh cerdik…

Siapakah gerangan tuan empunya diri?

Inilah tetamu cilikku yang mencuit hati… 

Cute Little Girl
Najua dan Balqis
Buat teman seperjuanganku, Terima Kasih atas ikatan persahabatan yang terbina antara kita. Aku sungguh gembira berada di bawah satu bumbung yang sama. Aku doakan kamu selamat maju jaya...

Tidak lupa juga kepada warga kerja yang terlibat dalam projek ini...  Encik R, Encik F dan teman-teman dari site-site PJK seluruh Malaysia.

Kenangan indah bersama kalian akan ku kenang hingga ke akhirnya, teman.




Tak kan dapat kugambarkan
Takkan dapat kulukiskan
Takkan dapat kulupakan
Hanya dapat kukenangkan

Lagu buat Teman Seperjuangan yang diingati

BERTEMU DAN BERPISAH

Bertemu dan berpisah
Adat manusia biasa
Hilang di mata tapi di hati tidak lupa
Berdoalah kita gar aman dan sentosa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa
Semoga dapat kita berjumpa di lain masa

Terima Kasih Semua...

2 comments: