Friday, December 24, 2010

Berjumpa Pakar...

Hampir 9 bulan Dia ada denganku... Salah satu pemberian dari Si Dia yang amat berharga dan amat aku sayangi... Aku menjaganya seperti mana aku menjaga diriku sendiri.

Si dia

Aku belikan mandian untuknya, aku lindungi mukanya dari terik matahari...

Jika aku ada masa pasti aku membelainya hingga berkilat badannya... Tapi jika Aku sibuk dengan tugas biasanya aku akan hantar ke Spa yang berdekatan rumah untuk mengambil alih tugasku membersihkannya.


Pendek kata aku sanggup berhabis untuknya...

Suatu hari aku ke Bandar Penggaram untuk membeli kerepek. Bandar Penggaram memang terkenal dengan pemborong-pemborong kerepek. Kebanyakan pengusaha membuat perniagaan ini hanya di bengkel berdekatan rumah. 

Tiba di kawasan kampung berdekatan rumah pakcik ku, bahagian badan Si dia jejak di jalan tar...


Malam itu, bila sampai kembali di rumah, ku lihat peti suaranya telah berlubang...


Huwaaaaaaaaaaaaaaaa... Isk... Isk...


Sedihnya...


Aku telah menjaganya sebaik-baik mungkin tapi terluka juga...


2 hari lepas,21 Disember 2010, Mr Hubby menghantar Dia ke pakar... Kerna keadaannya yang semakin parah...


Buat sementara, Mr Hubby menggantikan peti suaranya yang telah digunapakai. 


Semasa aku masih bekerja sememangnya aku yang menjaga kebajikannya. Mr Hubby hanya membayar ansuran bulannya. 


Keadaan ekzos berlubang di bahagian bawah

Sudah berkarat

Mengikut kata pakar ekzos, dalam pelbagai jenis kenderaan yang pernah diservis, kereta wira aeroback sememangnya mempunyai masalah di bahagian ekzos. 


Aku dapat satu pelajaran yang baru hari ini...


Ekzos yang telah diganti.
Kos untuk penukaran ekzos dalam lingkungan RM100 - RM250...

Alhamdulillah, akhirnya Si Dia mendapat peti suara yang baru... 



Pakar Ekzos Lian Hup
55M, Jalan Bunga Tanjung 6A,
Taman Muda, 
56100 Cheras, KL.

No comments:

Post a Comment