Tuesday, December 21, 2010

Bukit Permai... Destinasi Ketenangan...

Melihat kekeruhan di wajahku, Si Dia mengajakku keluar pada malam itu... 
Berdating katanya... Aku tertawa...

Inilah kali pertama aku dan Si dia 'berdating' di Bukit Permai... Yang hanya berhampiran dari rumah yang kami duduki.

Mungkin Dia ingin menyelami hati wanitaku...

Sebelum ke Bukit Permai, kami singgah di Gerai burger bersebelahan 7 eleven untuk membeli makanan untuk dibawa berpiknik di kawasan lereng bukit yang cukup indah. 

Sambil makan kami menikmati pemandangan Kuala Lumpur yang dilimpahi cahaya lampu neon yang bergemerlapan...

Suasana Malam di Bukit Permai
Cantik...

Sungguh bijaksana Si Dia mengambil hatiku... Mungkin ini akalnya untuk menenangkan jiwaku...

Ya Allah, permudahkan hidupku... Limpahi ketenangan untukku... Jauhilah aku dari sebarang fitnah Manusia... Amin...

Itu yang sering ku ucapkan bila aku bersujud kepada-NYA.

Selesai makan, kami menghabiskan masa di lereng bukit dan melihat keindahan alam kurniaan Tuhan...

Aku hanya mendiamkan diri dan bermuhasabah diri...Mencari di mana silapnya... 

Si Dia mungkin memberikanku masa yang secukupnya sebelum kami berbicara dari hati ke hati... 

Begitulah caranya membuat hatiku tertambat. pandai memilih cara dan tempat yang sesuai untuk meluang masa bersama...

Dalam kesunyian, dia  mula berbicara...

Perjalanan kita masih jauh, U. Banyak yang perlu kita tempuh... Baru sikit ujian yang Tuhan uji... Jangan mudah melatah ye, sayang...


Sifatku yang boleh aku puji, aku hanya akan mendiamkan diri dan mendengar setiap patah yang diucapkannya. Kerna aku pendengar yang setia. Aku tidak akan bersuara sekiranya Si Dia belum menghabiskan kata-katanya.


Aku menyenangi tegurannya. Cara yang digunakannya cukup lembut dan aku tidak bisa untuk melawan... Setiap perkataan yang terluah ada kebenarannya... Aku patuh...


Berduaan dengannya aku bagai melupakan segalanya. 


Aku mengharapkan yang terbaik untuk diriku dan dirinya. Semoga diperkenankan oleh-NYA...

No comments:

Post a Comment