Wednesday, December 29, 2010

Taman TAR... Destinasi Rekriasi Anda...

Suatu petang selepas kerja, Si Dia mengajakku keluar... Ke mana destinasinya... 

Aku sememangnya tidak tahu... Aku hanya duduk di sebelahnya. Memerhati setiap bangunan supaya aku lebih mengingati tempat yang kami ingin tuju.

Ake lebih mudah untuk mengingati sesuatu tempat dengan hanya mengingati bangunan di sekitarnya. 

Taman TAR (juga dikenali Taman Tun Abdul Razak) adalah tempat tinggal golongan Elit di Kuala Lumpur. Kawasan rumah-rumah besar dan cantik yang ku susuri. 

Terdetik di hatiku, apakah pekerjaan si empunya rumah? 

Di Taman TAR ini mempunyai kawasan rekriasi untuk sekeluarga berjoging dan menjalankan aktiviti bersama keluarga... 

Aku dan dia sempat berhenti di suatu kawasan rehat yang dikelilingi pokok-pokok besar yang rendang dan menghijau...

Redup dan tenang...

Penghuni Taman TAR, Ampang
Di sini juga terdapat haiwan seperti monyet yang tidak takut dengan manusia. Pengunjung di taman ini juga memberikan makanan untuk monyet-monyet yang terdapat di sini.

Aku hanya membuka sedikit tingkap kereta. Aku takut sekiranya monyet-monyet itu melompat masuk secara tiba-tiba.

2 ekor monyet yang bersaiz besar cuba mendekati keretaku... Berderau darah aku bila dia menunjukkan aksi yang tidak senonoh di hadapan aku dan Si Dia.

Opss...


Ingin bersantai-santai dengan suamiku terlihat pula adegan yang tidak patut ditunjukkan... 

Agaknya monyet ni nak tunjuk 'action' pada kami...

Mungkin juga ini musim mengawan bagi haiwan seperti monyet, beruk dan sebagainya.

 
Monyet yang sedang bersantai...

Taman TAR (Tun Abdul Razak)
Jalan Kerja Air Lama,
Ampang, 68000, Selangor.

No comments:

Post a Comment