Friday, January 7, 2011

THE TOURIST...

Hari berganti minggu, minggu berganti bulan, hari ini gelaplah 4 minggu perkahwinan kami. Langsung tidak terasa sudah sebulan kami hidup bersama.

Alhamdulillah aku bersyukur setakat ini kami tidak diduga dengan pertengkaran dan sebagainya. Setiap hari yang dilalui terasa indah. 

Insan yang aku kenali tidak begitu lama mampu membahagiakan kehidupanku kini.
Apa yang ingin aku buat hari ini ye untuk menggembirakan Mr. Hubby?

Masak makanan kegemaran? 

Oh ya, idea hebat juga.

Mindaku berputar laju memilih menu khas untuknya.

Ikan masak asam pedas Muar dengan bendi...


Akhirnya jadi juga asam pedas aku ini. Memang sedap dimakan dengan nasi panas.
Memang hingga menjilat jari la.

Alhamdulillah berjaya juga aku masak. 

Lepas makan kami bersiap untuk keluar.
Yeay... dating lagi...

Dah siap pakai cun-cun kena tukar pakaian la pula.

Katanya pakaian ku tidak kena dengan tema.

Naik atas kembali menyarung jeans dan t-shirt lengan panjang sahaja.

Cadang nak tengok wayang tapi tak sure citer apa.

So sampai IOI Mall Puchong baru decide.


Akhirnya aku decide tengok citer The Tourist lakonan Angelina Jolie dan Johnny Deep.


Aku memang minat dengan bakat lakonan aktor dan aktres yang berlakon dalam filem ini. Mulanya ingat love story rupanya mengenai agen perisikan yang jatuh cinta dengan pencuri.

Tapi bukan pencuri biasa tetapi pencuri duit gengster. Pencuri ini, Alexander Pearce menyamar menjadi cikgu Matematik. Dia pun tak tahu yang awek dia agen perisikan. Miss Elise ni pencinta sejati kepada Si Alexander tapi dalam masa sama dia jatuh cinta dengan guru Matematik, Mr. Frank Tupelo.

Pertemuan itu sebenarnya telah dirancang. Si Kekasih Miss Elise ini telah buat pembedahan plastik ke atas muka, peti suara dan ketinggiannya dan menyamar.

Jalan cerita yang menarik. Tapi mungkin bagi aku la yang meminati kisah cinta. 
Sepanjang menonton, ada juga aku jeling Mr. Hubby kat sebelah, cam boring je muka except masa sedang scene kejar-mengejar.

 

Dalam filem, aku minatlah sangat dengan baju yang dipakai oleh Si Angelina ini masa berdansa. Menawan... 


Dengan dandanan rambut yang disanggul.

Kepada sesiapa yang belum berkesempatan untuk lihat filem ini, tidak rugi menonton.


Filem ini dibuat di bandar romantika Venice, Itali. 

Sempat juga berangan, Bestnya jika dapat bulan madu di sana. Menaiki bot di terusan sambil mendengar nyanyian lagu Perancis oleh Si Pengemudi. 



Lewat malam kami sampai di rumah. Indahnya malam ini.


No comments:

Post a Comment