Monday, May 30, 2011

Birthday Game: Treasure Hunter

Bulan Mei tiba lagi...

Jika bulan lepas sempena kelahiranku Mr Hubby membawaku pergi bercuti, tapi utk ulangtahun kelahirannya aku hanya buat surprise games untuknya. Idea yang datang secara tiba-tiba, mencari hadiah birthday ala-ala Treasure hunter.

Untuk buat permainan seperti ini memerlukan beberapa hadiah. Bajet aku pun ciput je. Takdalah banyak mana pun memandangkan aku yang tidak bekerja. So, aku menyediakan 5 jenis barang. Yang pasti aku cuba buat sesuatu yang mungkin akan Mr Hubby ingati sampai bila-bila pun dan buat Mr Hubby teruja.

Belum sempat untuk aku menyediakan barang-barang untuk permainan mencari hadiah untuknya, Mr Hubby pulang awal dari kerja. Rosak programku.

Petang itu, Mr Hubby mengajakku keluar. So kami lepak la di kedai kek baru, Bread 9 di Bandar Utama. Mr Hubby teringin untuk makan kek. Aku melayan kehendak Mr Hubby. Aku nyanyikan lagu 'Happy Birthday' untuknya.

excited nak tiup lilin...
sambutan birthday Mr Hubby 2011... chocolate cake, cappucinno  n coffee latte
Lewat petang kami tiba di rumah orang tuaku selepas menyambut hari lahirnya dengan sederhana. 

Hadiah untuknya belum sempat ku bungkus, kadnya belum sempat ku tulis, CD belum sempat diburn. Jadi atau tidak rancanganku. Alhamdulillah, sampai di rumah, Mr Hubby terus merebahkan diri. Letih kerana bekerja berat untuk hari ini. 

Peluang yang ada tidak aku lepaskan. Segalanya mengikut perancangan. Aku sediakan apa yang diperlukan untuk permainan ini. Mr Hubby menganggap aku tidak menyediakan sebarang hadiah untuknya tetapi aku sebagai isteri masih mengingati dan masih mampu untuk membelikan sesuatu untuknya.

Azan maghrib berkumandang.

Aku mengejutkan Mr Hubby dari lenanya. Bangun dari pembaringan, Mr Hubby terus ke bilik air untuk mengambil wuduk dan menunaikan solat bersujud kepada Yang Maha Esa. Usai solat, Mr Hubby mengangkat tangan bermunajat kepada-Nya tanpa menyedari aku melekatkan sesuatu di dinding hadapannya.

Kad ucapan... Klu: Sila cari sesuatu yang tersimpan di almari. Benda bernyawa.
Sedang asyik baca kad sambil tersenyum lebar.
Mencari sesuatu yang bernyawa.
Segala tempat dicari, hingga tercabut pintu almari. Aku letakkan barang seterusnya amat mudah. Kerna keadaanku tidak mengizinkan untuk aku panjat memanjat. Hampir 15 minit juga Mr Hubby mencari. Dan akhirnya...
mmuaahh...
Siapa kata perempuan tidak boleh bagi lelaki bunga ros. Ros merah gitu. Lambang cinta. Mr Hubby memang menyukai bunga ros. Tidak kiralah apa warnanya. Dan bersama bunga ros, ada klu untuk hadiah seterusnya.
Klu kedua - Bunga ros merah lambang cinta kita... Bunga sireh junjung lambang adat...
Bunga sireh junjung ketika majlis perkahwinan kami

Mana ye hadiah ni???

Thanks, Sayang. Bila U buat semua ini? I tak nampak pun...
Aku hanya tersenyum melihat muka Mr Hubby yang sangat happy. 
Yeayyy... berjaya.

CD Kisah Kami
Mission completed.

No comments:

Post a Comment