Saturday, July 23, 2011

ON9 Shopping Baby Items

For our baby, banyak juga barang yang telah aku beli, samada secara off9 n on9. Seronok juga beli brg on9 ni, lepas confirmation order, make a payment via on9, n tunggu barang sampai ke pintu rumah. Simple process. Paling x sabar, bila nak tunggu parcel sampai. Seronok bila barang dah ada depan mata. Setakat ni, aku x pernah ditipu...


Antara Baby Items yang aku beli:

Tilam Baby Bear Cute

Tilam Baby Bear - Biru - RM64 termasuk pos
Tilam baby ni aku beli dari seorang peniaga on9 di blog dan FB, LuVBaByShoP.  Pemilik butik ni friendly orangnya dan paling best boleh berlebih kurang. Tilam ini aku dapat dengan harga yang murah, RM64 termasuk kerana ms tu ada promosi sempena Hari Ibu. Sebab kenapa aku nak sangat beli tilam ini:

1. Boleh dibasuh dlm mesin
2. Diperbuat drpd kain yang lembut: cotton dan polifiber. 
3. Permukaan tilam cam kain towel yang selesa.

Baby Cotton Tights
Baby cotton tights jenama Gaps pula aku beli di Online Baby Wear  dengan harga yang termurah di pasaran hanya RM6/pcs masa ada promosi. So utk permulaan, aku beli 2 helai je. Dah lama aku survey dalam FB, blog n kedai2, memang harganya tiptop RM10 ke atas. Baby tights ni dipakai bersama romper.

Baby Carrier

Babylove Carrier 4 Way - RM54 termasuk pos


Biarpun item ini belum diperlukan tetapi kerana ada promosi, aku pun setuju beli di Butik One Baby World. Harga yang ditawarkan juga murah, hanya RM54 termasuk pos. Ada 4 warna pilihan - red/navy blue strap, red/beige strap, orange/navy blue strap & orange/navy blue strap.Diperbuat dari kain jenis cotton. Sesuai utk newborn 3.5kg - 12kg. Selain tu boleh diguna dengan 4 cara mengikut umur bayi.

Baby Romper

Aku memang peminat baby romper jenama Carter's, nampak cute je. Aku beli kat FB je dengan May Putra, Marissa Shoppe n Noorul Farina. Dengan harga yang berlainan termasuk kos penghantaran.


May Putra - RM35 termasuk pos
Marissa Shoppe - RM40 termasuk pos


Sume cute-cute... Aku banyak beli warna yang boleh dipakai oleh baby boy n girl. Dan last romper yang paling cute, adalah romper team CHELSEA. Yang ni Mr Hubby pilih n nak sangat utk our baby coz dia peminat fanatik team ni.


Noorul Farina - RM23 termasuk pos
Beg Baby


Beg baby 5in1 - RM62 (harga runcit) termasuk pos


Ini pula beg utk pakaian dan peralatan baby. Aku beli dengan harga borong, lebih murah dgn syarat kena beli lebih daripada 6 beg, selebihnya beg tu aku jual murah2 bila attend apointment kat Klinik Desa dengan harga RM60. Kalau ada sesiapa yang berminat nak beli, boleh beli dengan FB supplier, Lovelia Collections

So, kawan2 pe lagi... Jom Shopping On9...

1 comment:

  1. hehehe... cantik tilam tue kan.. 10q promote web akak.. akak tak sempat nak update blog.. nnti blh usha blog mummy cun.. tp dah lama tak update. tgk meeza menulis nie, rasa cam nak update blog pulak...
    apapun, jaga diri dan semoga dapat zuriat yang comel2.. ;p

    ReplyDelete