Saturday, August 20, 2011

Minggu ke-35 Kehamilan - Alergi klinik atau Pil yang tidak sesuai

18 Ogos, 2011 ada appointment di Klinik Desa berhampiran pada pukul 10 pagi. Last appointment untuk 2 minggu sekali, lepas ni kena datang untuk seminggu sekali pula. huhuhu... Malas betul la nak ke klinik. Setiap kali pergi, mesti balik muntah-muntah dan lemah badan...

Kata Mr Hubby, mungkin aku alergi dgn bau klinik. Tapi mengikut firasat aku, mungkin kerana pil iberet folic yang aku ambil ketika sahur. Ada tindak balas yang negatif dalam badan. Memang setiap kali bila ambil pil tu aku rassa cam x sedap badan.


So peringatan, aku x sesuai makan pil tu lagi. Sekarang, aku dah x ambil iberet folic lagi, just ambil new obimin je sebagai suplemen. 


Sepanjang menunggu masa utk check up hampir 5 kali juga la ulang alik ke toilet menghamburkan segala isi perut hingga tiada apa yang bp;eh dikeluarkan. Harap xda la efek pada Little B. Risau juga kalo pre ekslampsia atau umumnya sawan. bahaya tu. Leh bersalin pra matang.


Habis je check up bila keadaan da rs OK dan aku yakin leh drive, aku teruskan perjalanan. Sampai di rumah sahaja, aku terus merabahkan diri dan berehat untuk beberapa jam.


Kerana muntah yang teruk tadi, so dengan rasminya tak dapatlah nak berpuasa. Sedihnya. Da luak 3 hari puasaku. Huhuhu... Xpelah untuk Little B.


Mr Hubby pun risau dengan keadaanku dan memaksaku untuk berbuka. Takut keadaan bertambah teruk.

No comments:

Post a Comment