Tuesday, January 31, 2012

CNY Punya Cerita... TQ Boss...

Punyer la seronok bila dapat cuti sempena Chinese New Year selama seminggu. Agenda utama yang bermain di minda sejak awal, NAK BALIK KAMPUNG...

Yeay... Happy...

Tapi...

Akhirnya cuti yang seminggu itu terbuang begitu sahaja dek kerana Mr Hubby yang tak jadi outstation ke JOHOR. Niat di hati nak tumpang la transport Mr Hubby. Jadi angan-angan je rupanya. Nak balik dengan Little Ammar, x diizinkan pula.

Kupendam sebuah duka...

Ceh... Tak pe la, nak xnak duk umah je la, tanam jagung tepi bibir. Ammar pun ku hantar ke Mak G dia. Nak berehat la xmau tensi2.

Naik keje, hari kedua, wa seronok, aku sampai awal... Sememangnya aku memang orang pertama da tercongok kat office sorang2. Memandangkan nak pi office 10 minit je dari rumah. Dalam pukul 9 pagi, boss masuk...

Wa muka ceria je... Sempat sapa aku lagi...

Morning...

Aku kaku... sebab dok layan FB sebenarnya. pandang dia sekilas n senyum. Dlm hati berdegup gak, ingat officemate yang masuk. Nasib baik x kantoi...

Dalam 10 minit, boss kuar dari bilik, berdiri depan meja aku...

Meza, ni angpau untuk U... Ni surat untuk allowances attendance dan agreement pelantikan sebagai admin exec. Wa seronok... Cam durian runtuh. 

Banyak juga boss buat transform untuk company, kalau dlu memang cam office yang kurang bertauliah la. Sekarang banyak yang boss develop utk improve company. Welldone...

Muka aku muka rezeki kot... sebab officemate cakap sebelum ni memang tiada allowances apa2 pun.

Alhamdulillah... Moga rezekiku kat company ni berpanjangan...

Pas lunch, kena panggil masuk bilik boss...

Cuak giler... Dia dapat tau ke aku buka FB, dia boleh skodeng ke aku buat apa cam kat PJK dlu, aku leh skodeng PC clients. 

Rupanya nak bagi aku hadiah lagi... Sebuah diary siap ada kotak... Seronoknya... Dia cakap dia kesian tengok aku kalau dia panggil nak discuss aku guna recycle A4 yang dilipat 4. Siap pesan, lepas ni tulis dalam diary ya. Jangan guna kertas, ti U terbuang, Terbaik.

Hahaha... Malu juga sebenarnya...

Sebab utama boss panggil aku nak tanya macam mana performance aku sepanjang hampir sebulan keje. Dpt catch up x keje2 sume n dia tanya pendapat aku macam mana dia nak buat tuk improve company management. Aku explain kat dia skop keje aku selama sebulan then apa masalah aku hadapi, kebanyakan yang aku terangkan, dia cakap tu bukan skop kerja aku, tu orang lain punya kerja.

I hired U budak U kerja dengan I untuk tolong I how to improve management system and bla bla bla... Lepas ni U just buat keje berdasarkan apa yang I minta senior ajar U n ikut skop kerja U saja. Ok??? [means kerja aku tak banyak la, aku pi buat kerja orang sebelum ni]


Sebelum keluar, aku ada cadangkan sistem terbaru yang menjimatkan masa dan tenaga. Sebab sistem yang dia guna sebelum ni byk buang masa kena buat kerja 2x n x efektif. Cadanganku diterima. Alhamdulillah. Seronok berbincang sampai x sedar nak dekat balik...

Ok Boss... Thanks Boss...

No comments:

Post a Comment