Tuesday, May 22, 2012

Bila rasa nak marah je....

Bila rasa nak marah je...
Kadangkala bersebab, contohnya waktu pagi semestinya waktu yg sibuk untuk siapkan diri sendiri dan anak, si Dia sibuk mengadap laptop main game tembak-tembak (projek black out). Minta tolong sikit cuci tangan anak yang main pencuci lantai langsung tak bergerak...

Bila rasa nak marah je...
Bila kita cakap lapar waktu malam, Si dia buat dek je, kadangkala kita sampai tetidur sampai ke pagi. Langsung cam tak ada perasan. Aku ni menyusahkan ke?

Bila rasa nak marah je...
Minta tolong ajar sesuatu, tapi tak take note, minta kita ulang banyak kali. Ingat ko bayar gaji aku ke? Nak minta aku ulang banyak kali. Memang pantang aku ulang menda mudah banyak kali.

Bila rasa nak marah je...
Bila kita tengah layan mood dgn sopan pandu kereta orang pangkah time kat trafik lite. Memang minta maki. Membahayakan pemandu lain yan berhemah. Boleh mengundang kemalangan. Nak je jerit... Ko amik lesen terbang ke?

Bila rasa nak marah je...
Bila ada orang suka sangat mengadu tak kira lah dengan siapa pun. Small matter. Tak pasal kena tempias.

Bila rasa nak marah je...
Bagi alasan yang x logik pada orang atasan padahal tepat pukul 6 dia yang susun kerusi bawah meja dulu. Pastu cakap kita ni macam suruh dia buat kerja pulak. Tak tolong angkat phone. Oh sorry ok, orang call selalu cari ko...


Hish apasal la, nak marah je kejenya... Penangan apakah ini... Hormone change.... Silap sikit, mulut ni cam laser je nak berapi... Sure panas telinga orang yang buat silap. Kalau x mulut ni pot pet pot pet, pasti ada je bunyi hentakan yang kurang menyenangkan.

Amit-amit jabang bayi ojo kaget... Aiyark... Apa tuh....????

Supaya anak yang ku kandung ni x ikut perangai aku mahupun orang sekeliling yang suka buat aku sakit hati.

Sekian...

No comments:

Post a Comment