Wednesday, June 13, 2012

Diari Kehamilan II ~ Minggu Ke-11 Dugaan Terbaik Untukku...

Ya Allah, hanya padamu, hamba-Mu ini berserah...

11 Jun 2012 - keadaanku semakin tidak stabil, alahan mengandung sungguh kritikal yang perlu ku tanggung. Kekurangan makanan dan minuman membuatkan badankan kehilangan air dan darah yang banyak. Berat badanku kian menyusut, dari 56kg kini hanya 48kg, hampir 8kg dalam masa x sampai 2 minggu.

2 minggu terakhir aku memang x larat untuk menanggung lagi, kesian sungguh pada anak kecilku yang terabai. Maafkan Mama, Ammar. Segala kerja rumah aku letakkan di bahu Mr Hubby keseluruhannya. Dari memasak, membasuh, menjaga Ammar dan segalanya.

Hanya Tuhan yang mampu membalas jasa-jasamu, my Hubby.

Jam menunujukkan 8.30 malam, aku meminta Mr hubby menghantarku ke hospital Serdang. Sesampai di sana, aku terus dipanggil ke kaunter saringan. Darah ku diambil 2 botol. Keadaan darahku merah kehitaman. Sampel air kencing juga diambil. 

Tak lama kemudian, nurse terus membawaku ke wad kecemasan. 3 botol air habis dimasukkan ke urat sarafku. Kulitku sungguh kering bersisik. 

Habis 3 botol, angsung tak ada kurang.

Ubat moxolon untuk tahan muntah, ubat ranitidine untuk gastrik dan ubat yang memualkan bau serta rasanya antibiotik cephalexin untuk mengawal kencing kotor. macam kencing kucing baunya. dah la aku amat alah dengan bau sebegitu. Nak xnak terpaksa makan. Kerana kadar air yang sangat rendah dalam badan menjadikan air kumuhan yang terhasil sangat kotor dan berminyak.

moxolon, ranitidine, cephalexin dan acid folic
Merana rasanya. Balik je dari wad, Mr Hubby bersiap untuk ke LCCT kerana ditugaskan ke luar kawasan, Sarawak selama 7 hari bermula 12 Jun 2012.

Ya Allah, macam mana aku nak jaga Ammar dalam keadaan diri yang x semenggah ni.

Alhamdulillan, mak datang sehari sebelum Mr Hubby berangkat. Ammar dijaga oleh ibuku. Ya Allah, ambillah kembali apa yg kau berikan padaku. Sesungguhnya aku tak berdaya.

No comments:

Post a Comment