Monday, September 10, 2012

Rencah Rumahtangga : Open House 2012

Hujung minggu lepas aku penuhi dengan undangan majlis rumah terbuka daripada kenalan terdekat.

Sabtu 
X keje, so leh bangun lewat sikit. Just kena ikut husband pi keje memandangkan pada hari yang sama ada open house rumah boss husband. Sepanjang tunggu keje tu, aku tumpang umah kawan husband. Ammar memang x reti duk diam, aku rasa lemas. suruh tidur xmau. Last2. mesej Mr Hubby, kalau habis keje cecepat jemput. X larat nak menjaga sorg2.

Belum Mr Hubby ambil, Ammar main tepi tangga, ada cawan Seramik milik aunty kawan husband. Pecah berderai. Aku dah cuak giler... Huwa... Napa ammar buas sangat nih. Huhu... Serpihan seramik, ammar amik n masuk mulut, berdarah lah tepi bibirnya bila ada adegan tarik menarik dengan aku. Nasib baik x serius.

Hubby sampai je cecepat aku bersiap. Sebelum pi open house, ku singgah di kedai pemborong snek utk majlis di rumah kami minggu depan.

Ahad
Seawal jam 7.30 pagi dah keluar rumah, mencari sarapan. Destinasi ditujui kedai mamak di Puchong Utama. Menu pilihan adalah nasi lemak goreng pisang, roti telur dan untuk Ammar putu mayam je...


Incik Ammar yang dah x sabar nak keluar pi breakfast. Time ni baru pukul 7.30am. 


Mama, Abang nak keluar... Amboi-amboi cam tau2 je...


Bosan sudah menunggu makanan...


Muke toye ...


Cepat le mamak ni...


Ni da siap nak pi open house pula di rumah aunty Mama [ mama angkat Papa ]. Jangan noty-noty ye Ammar. Kebiasaan aku ajar, setiap kali keluar nak pi umah orang, aku selalu pesan kat Incik Amaar, jangan noty-noty, kita nak pi umah orang. Kalau kita noty, orang tak sayang...


Ok Mama, ready...


Birthday Dani (4 tahun) & Nia (2 tahun)


Cupcakes & Snek...



No comments:

Post a Comment