Monday, November 19, 2012

BACKOUT ONLINE SELLER

Memandangkan ingin bercuti ke Cameron highlands, aku membuat persiapan pakaian tidur malam yang tebal untuk Incik Ammar. So mula la mencari jumper lengan panjang yang sesuai...

Pada 9.11.2012, aku memulakan pencarian di satu group Baby Stuff Only! dan ternampak sales yang dibuat oleh seorang peniaga online ni... Jom ikuti perbualan kami...







Apa yang membuat aku sangat terkilan, aku dah bagitau aku nak urgent n made payment pada 9.11.2012 dan mengharapkan dia pos pada hari Sabtu, jadi sempatlah sampai pada hari Isnin memandangkan kami akan bergerak balik ke Kedah pada malam Isnin tu.

Tapi sepanjang hari aku tunggu abg pos laju hon depan rumah, tapi tidak kunjung tiba. berbekalkan tracking no yang diberi padaku pada 9.11.2012 sungguh mengecewakan bila mana result yang keluar no record found dan aku mengesyaki barangku masih belum dipos kerana masih tiada dalam sistem pos laju.

Aku masih senyap menunggu... dan masih memegang kata2 si penjual ni...

Lewat jam 7 malam aku pm Si Penjual ni, sememangnya aku rasa giler hampa sbb dia kata dia pos pukul 4 petang. patutlah xda dalam rekod pos laju.

Aku tahu perihal cuti umum, thats y aku buat payment pada 9.11.2012, dan dia boleh pos 10.11.2012.

Jadi 12.11.2012 aku boleh terima barang. Aku tahu prosedur pos laju. Aku sebagai customer da bagitau awal2 sblm buat payment bahawa aku urgent. Takkan la x boleh nak faham. Aku juga peniaga online. Pernah juga aku pos brg customer pada hari Sabtu, dan Isnin kemudian barang sampai ke tangan customer. Tapi kalau dah lambat pos lewat petang, memang la pos laju tak proses. Dia menerima bayaran aku pada pukul 3 petang adalah pada hari Jumaat. Bukan Sabtu. Jika lambat atau ada sebarang masalah, susah ke nak inform. SMS or PM di FB. X rugi la hanya dengan RM0.10 SMS.

Harap ianya menjadi pengajaran kepada aku, kawan2 dan peniaga online di luar sana.



Di pos selepas pukul 5.59pm. thats y la x dapat sampaikan... x seperti yang dikatakan pukul 4 petang

2 comments:

  1. saya pernah gak terjadi mcm ni... kes brg lambat smpai.. mulanya slh pos laju.. tapi lepas lmbat sy minta trcking no.. dia bru bg, bila cek, brg tu ada dkt pjbt pos.. so, ajak hsbd g amik.. lpas amik cek.. de satu pdhl order 2.. tnya semula.. mmg dh bngang dh.. rupanya dia jdi org tgh kilng tmpt bju tu buat yg pos kn.. mmg bengang.. slhnya dia tak bg tracking no.. tu je..

    ReplyDelete
  2. ni bg tapi not found record, upenya pos lewat, huh... awal2 sy da ckp urgent. xpe la ni time saya, mana tau apa yg dia buat kat saya, akan jadi kat dia gak satu hari nanti...

    ReplyDelete