Thursday, March 28, 2013

LUKA JAHITAN CEPAT SEMBUH

Lama rasanya x menjengah blog. Kekangan masa ketika kerja dan di rumah. Banyak komitmen yang perlu diberi perhatian.

Hari ni nak sikit kongsi pengalaman daripada kronologi kelahiran Fasa Kedua ketika melahirkan Cik Annur. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar, Tiada luka episotomi, hanya koyakan kecil disebabkan Cik Annur sedikit besar daripada Incik Ammar.

Tak sesukar mana untuk menjaga luka jahitan pada kali ini walaupun tanpa sebarang ubat yang dibekalkan oleh pihak hospital. Jika dulu ada juga ubat kuning, tapi sekarang tiada.

Nurse hanya membekalkan saya dengan 10 biji panadol utk tahan sakit

Balik je dari hospital saya terus search internet, sebab kawan saya ada suggest mengenai produk vitamin yang boleh mempercepat penyembuhan dalaman dan luaran. Dibekalkan dengan set berpantang. Saya diperkenalkan oleh Tuhan dengan seorang hamba Allah yang comel molek orangnya, putih gebu walaupun kurus.

Malam itu dia bertandang ke rumahku untuk menghantarkan produk vitamin ni yang dipanggil Shaklee. Bila search pasal produk bertambang mmg byk artikel daripada company ni. Kawan yang suggest kat saya pun, ada ambil produk ni. Mengikut pengalaman dia,

"Masa dia consume produk ni, memang tak ras apenat walaupun malam tidur 1 jam je, pagi nak uruskan anak yang sekolah 2 orang. Dan dalam pantang, dia boleh drive pi shopping. Tu buat saya rasa kagum."

Seminggu saya cuba produk ini ternyata benar, jahitan cepat sembuh. Dan buat saya terperanjat masa mandi bila saya check miss v cam ada benang terjuntai bila aku tarik, tercabut. Ya Allah cam tak percaya. Benang tak sempat reput cam dulu. Alhamdulillah syukur sangat.

Dan dalam pantang 8 hari saya da berjalan ke Terminal bas selatan menghantar mak.

14 hari saya dah drive kereta menjemput Mr Hubby di terminal.

So now turn saya untuk membantu anda, ibu-ibu yang risau mengenai jahitan bersalin, tidak perlu risau. saya sentiasa ada bekalan untuk anda.


No comments:

Post a Comment