Thursday, November 14, 2013

Mimpi Diskusi bersama Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil


Bangun tidur, aku terkebil-kebil keseorangan, anak-anak masih nyenyak tidur. 

Aku bermimpi duduk berbincang di tempat yang indah macam di hotel Palace Golden Horses bersama Datuk Shahrizat. Topik apa aku dah tak ingat. Dalam mimpi tu beliau seolah-olah ketawa bersama begini. Teringat-ingat muka beliau. 

Semalam aku xda pun teringat atau terfikir pasal sesiapa, sebut nama pun tidak. 

Tafsir mimpi:

Bertemu Orang kenamaan dan berpangkat

Jika anda bermimpi bertemu dengan seorang/banyak pangkat

hidup usaha (dagang) anda dan dikehidupan sosial sangatlah maju. Dan jika seorang wanita yang bermimpikan bertemu dengan orang kenamaan akan bersuamikan sorang duda yang terhormat dan kaya raya.

Tak lupa juga, 3 tahun lepas aku pernah bermimpikan tentang Nabi Muhammad yang memimpin tanganku dan ibu di kawasan lembah yang gelap ke atas bukit yang terang benderang. Mukanya suci, bercahaya dan kacak. 

Tafsir mimpi:
Bertemu Nabi-nabi
Jika anda bermimpi bertemu dengan nabi Muhammad SAW, bermakna anda
akan mendapat kemuliaan baik didunia mahupun di akhirat, jika bertemu
dengan nabi Adam AS bermakna akan mendapat kemuliaan di dunia dan
akhirat dan segala doa akan dikabulkan. Dan jika melihat nabi (nabi
yang lain), bertanda akan tiba karunia Tuhan yang kelak
membahagiakan. Bila bertemu dengan sahabat nabi bermakna akan menjadi
orang pintar ilmu lahir batin. Berjumpa dengan para Wali pecinta nabi
bermakna jika anda sedang menuntut ilmu akan berhasil.

Allahuakbar, jika kata-kata ini benar, sesungguhnya akulah manusia yang sungguh bertuah, kerana Ustaz pernah berkata syaitan tak boleh menyerupai Nabi Muhammad S.A.W. di dalam mimpi ataupun nyata. 

Lagi 1 mimpi yang tak mungkin aku lupa, di suatu pagi aku melalui kawasan denai berlumpur sangat tebal, tika itu aku menyorong basikal, apabila basikal tersekat, aku melalui denai hingga ke atas bukit. Bila mana tiba di atas bukit itu, aku terlihat bintang-bintang yang berkelipan, sangat bercahaya. Ku kutip bintang-bintang itu ke masukkan penuh ke dalam beg sandangku. 

Tiada tafsiran mimpi tapi aku tahu, aku akan berjaya. Tunggu masa dan ketikanya. Insya Allah.

Fakta Menarik Tentang Mimpi

Berikut ini beberapa fakta menarik yang berhubungan dengan mimpi:
  1. Orang buta juga bermimpi. Orang yang terlahir buta dalam mimpinya memang tidak melihat  ‘gambar’, tapi mereka bermimpi tentang suara, sentuhan, dan emosi yang  mereka rasakan. Memang sulit bagi orang normal untuk memahami, tetapi  keinginan tubuh untuk tidur dan bermimpi sedemikian kuatnya sehingga  bisa mengatasi segala macam hambatan fisiknya.
  2. Semua orang bermimpi. Semua orang bermimpi, kecuali pada beberapa kasus penyakit jiwa yang  parah. Meskipun demikian antara laki-laki dan perempuan memiliki  perbedaan mimpi dan reaksi fisiknya. Laki-laki cenderung bermimpi  tentang laki-laki lain, sedangkan mimpi kaum perempuan cenderung  berimbang antara laki-laki atau perempuan lain.
  3. Mimpi mencegah gangguan emosi. Dalam penelitian mengenai tidur, percobaan pada orang yang  dibangunkan pada awal mimpi dan tetap diperbolehkan tidur selama delapan  jam sehari, setelah tiga hari menjadi kehilangan konsentrasi, gampang  marah, mengalami halusinasi, dan tanda-tanda gangguan emosi lainnya.
Hidup pasti Luarbiasa,
MeaSalih

908115 | 013.222.02.40 
Shaklee independent distributor
Pakar ibubf Slimfit & kesuburan


No comments:

Post a Comment